سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

ScribeFire : ابزار وبلاگ نویسی ِ فایرفاکس برای پرشین بلاگ

نویسنده : زانتین الهی - ساعت ۱٠:٢٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/٦/۱۳
 

ScribeFire یک افزونه برای فایرفاکس است که امکان وبلاگ نویسی از طریق فایرفاکس را بدون وارد شدن به سرویس وبلاگتان برای شما فراهم میکند. با نصب اسکرایب فایر روی فایرفاکس، یک آیکون نارنجی به شکل یک دفترچه به دکمه های فایرفاکس شما اضافه میشود. با کلیک بر روی آیکون آن، ادیتوری برای ارسال مطلب به وبلاگتان باز میشود. کافیست اطلاعات مربوط به سرویس خود را بطور کامل به این افزونه بدهید تا بتواند به سرویس وبلاگ شما وصل شود و مطالبی که در ادیتور آن نوشته اید به وبلاگ شما پست کند.

تنظیمات پرشین بلاگ برای اسکرایب فایر:
اولین باری که روی آیکون کوچک اسکرایب‌فایر کلیک میکنید، از شما میخواهد تا تنظیمات وبلاگتان را برای به روز رسانی وبلاگتان، در اختیارش قرار دهید. روی دکمهء Configure manually کلیک کنید و سپس مقدار منوی بازشوی صفحه بعد را روی گزینهء MetaWeblog API قرار دهید و آدرس API را بصورت زیر وارد کنید:
http://persianblog.ir/services/metablog.ashx
حالا وارد صفحه بعدی شوید و نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. برنامه بااستفاده از این اطلاعات سعی میکنید به سرور پرشین بلاگ وصل شود. اگر اطلاعات را درست وارد کرده باشید، تماس با موفقیت برقرار میشود و از این پس میتوانید با بازکردن ScribeFire متن خود را وارد کنید و با یک کلیک آنرا به وبلاگتان ارسال کنید، بدون آنکه وارد پرشین بلاگ شوید.

راهنمای اسکرایب‌فایر برای کاربران پرشین بلاگ:

برگرفته شده از پرشین وبلاگ

 
comment نظرات ( 45)
 
 
نویسنده : پرشین بلاگ - ساعت ٤:٠٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱/۱۸
 

نرم افزار آفیس ورد 2007 یکی از محصولات مجموعه آفیس است که امکان وبلاگ نویسی آفلاین را برای کاربران سرویس های وبلاگ فراهم آورده است. با استفاده از word 2007 ، کاربران میتوانند ابتدا متن خود را در ورد نوشته و سپس با طی مراحل اتصال به وبلاگ، از طریق نرم افزار ورد، بدون وارد شدن به سرویس وبلاگشان، مطلب خود را از داخل ورد مستقیما به داخل وبلاگ ارسال کنند.

برای اینکار کافیست مراحل زیر را طبق شکل انجام دهید تا نرم افزار ورد اکانت شما را شناسایی کند و به سرویس وبلاگتان متصل شود.




همانطور که در عکس مشاهده میکنید، کافیست وارد ورد شوید. روی دکمه بالا سمت چپ کلیک کنید و روی گزینه publish  و سپس روی  blog کلیک کنید. حال دو گزینه برای ثبت اطلاعات وبلاگتان باز میشود . روی گزینه register now کلیک کنید و در مرحله بعد از منوی بازشوی سرویس های وبلاگ، گزینه other را انتخاب کنید.در صفحه بعد از منوی بازشوی API ، گزینه MetaWeblog را انتخاب کنید و  بجای آدرس Blog Post URL  آدرس http://persianblog.ir/services/metablog.ashx  را وارد کنید. توجه کنید که آدرس نباید www داشته باشه . همچنین باید نام کاربری و پسورد خود را نیز در زیر آن وارد نمایید.  OK را بزنید تا نرم افزار ورد به وبلاگ شما وصل شود . (توجه کنید که در این مراحل شما باید به اینترنت وصل باشید.)
در این مرحله، در صورتی که شما چند وبلاگ در اکانت خود داشته باشید ، از شما میخواهد که یکی را بعنوان وبلاگ اصلی انتخاب کنید . در صورتی که اطلاعات را درست وارد کرده باشید ، پیغام Account Registration Successful مبنی بر درست بودن اتصال به سرویس پرشین بلاگ به شما نمایش داده میشود. حال میتوانید مطلب خود را در اینجا بنویسید و با زدن دکمه Publish در بالای برنامه ورد، آنرا در وبلاگتان منتشر کنید. پس از هر ارسال مطلب ، یک خط زرد رنگ در بالای عنوان مطلبی که نوشته اید در برنامه ظاهر میشود و موفقیت در ارسال مطلب را به شما اطلاع میدهد.

 
comment نظرات ( 50)
 
 
نویسنده : پرشین بلاگ - ساعت ۱:۳٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱/٤
 

نسخه جدید پرشین بلاگ امکان به روز رسانی وبلاگ را توسط برنامه های windows live writer و همچنین از طریق گزینه Publish در برنامه Word 2007 فراهم کرده است.

برنامه live writer یک برنامه برای نوشتن پست بصورت آفلاین و سپس اتصال به اینترنت و ارسال پست نوشته شده است. این برنامه بصورت رایگان از سایت لایو مایکروسافت قابل دریافت است. هم اکنون کلیه سرویس های استاندارد وبلاگ نویسی مانند لایو اسپیس ، بلاگر ، لایوژورنال و وردپرس از این برنامه پشتیبانی میکنند.

ارسال پست به وبلاگ در نسخه جدید پرشین بلاگ با استفاده از windows live writer :
پس از نصب لایو رایتر، کافیست از منوی tools گزینه Accounts را بزنید. از دکمه ADD برای اضافه کردن یک اکانت در یک سرویس وبلاگ به برنامه لایو رایتر میتوانید استفاده کنید. سپس نوع سرویس وبلاگ خود را باید انتخاب کنید. گزینه Another weblog service را کلیک کنید و به مرحله بعد بروید. در این صفحه آدرس وبلاگ خود، نام کاربری خود در سرویس وبلاگتان و پسورد خود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.حالا باید نوع سرویس وبلاگتان را انتخاب کنید.

برای سرویس Persianblog باید نوع سرویس را از منوی بازشوی برنامه روی metaWeblog API بگذارید و جعبه متن خالی پایینی را که آدرس متاوبلاگ را میخواهد مطابق
http://persianblog.ir/services/metablog.ashx قرار دهید. توجه کنید که www نباید بذارین. برنامه لایو رایتر با استفاده از این آدرس مطالب را به سرویس وبلاگ شما پست میکند. حال به مرحله بعدی بروید تا برنامه ، با سرویس وبلاگ شما ارتباط برقرار کند. توجه کنید که در طول مراحل نصب این برنامه و همچنین در هنگام اضافه کردن یک سرویس وبلاگ جدید به اکانت هایتان ، باید به اینترنت متصل باشید. در صورتی که مراحل را درست طی کرده باشید ، برنامه به وبلاگ شما وصل میشود و مراحل ساخت یک اکانت جدید را با زدن دکمه Finish به پایان میرسانید.

از این پس شما میتوانید بصورت آفلاین وبلاگ بنویسید و سپس به اینترنت وصل شوید و مطلب نوشته شده را publish نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد