سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید

برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید




اشاره:
برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید برنامه ریزی، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین حالا کاری برای آن انجام دهید. حتما این سؤال قدیمی را شنیده اید «یه فیل راچطور می خورد؟»

برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین حالا کاری برای آن انجام دهید.       

حتما این سؤال قدیمی را شنیده اید «یه فیل راچطور می خورد؟»و جواب همین سؤال: «لقمه لقمه»   

شما چطور درشت ترین و زشت ترین قورباغه تان را می خورید؟ به همان صورت اول آن را به فعالیت های معینی که باید قدم به قدم انجام شوند تقسیم می کنید و بعد با اولین شان شروع می کنید.

 ذهن شما ، یعنی توانایی شما برای تفکر،برنامه ریزی وتصمیم گیری ، قدرتمندترین وسیله ای است که برای غلبه برتنبلی و افزایش بهره وری در اختیار دارید. توانایی شما در تعیین هدف ، برنامه ریزی و انجام کار،روند زندگی شما را شکوفا می کند و انرژی ذهنی وجسمی تان را افزایش می دهد.         

برعکس، همانطور که الکس مک کنزی میگوید:«وارد عمل شدن بدون برنامه ریزی علت همه شکست هاست»                                                                                                                   

قابلیت شما در برنامه ریزی درست، قبل از شروع کار ، معیار توانایی کلی شماست.هر چقدر برنامه شما بهتر باشد، آسان تر می توانید برتنبلی غلبه کنید، کار راشروع کنید، قورباغه خود را قورت بدهیدو به پیشرفت ادامه دهید.

یکی ازاساسی ترین هدف های شما در کار باید این باشد که در عوض نیروهای جسمی ، عاطفی و ذهنی که به کار می گیرد بیشترین بازده ممکن را بدست آورید.خبرخوبی که برایتان دارم این است که درمقابل هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی می کنید معادل ده دقیقه وقت درحین انجام کار صرفه جویی می کنید. برنامه ریزی کارهای روزانه بیشتر از ده تا داوزده دقیقه از وقت شما را نمی گیرد ولی با این کار سرمایه گذاری کوچک در زمینه وقت می توانید دست کم حدود دو ساعت (100-120دقیقه)از وقتی را در طول روز تلف می کنید یا به انجام کارهای طاقت فرسا می گذارنید صرفه جویی کنید.                        

«برنامه ریزی قبلی مناسب مانع عملکرد ضعیف می شود»                                           

وقتی می فهمیدبرنامه ریزی تا چه حد می تواند در بالا بردن کارایی وعملکرد شما مفید باشد تعجب می کنید پس چرا تعداد بسیار کمی از مردم برای کارها یشان برنامه ریزی می کنند.ضمنا برنامه ریزی واقعا کار بسیار ساده ای است. تنها چیزی که برای این کار لازم دارید یک صفحه کاغذ و یک خودکار است. بنشینید وقبل از انجام کاری لیستی از کارها یی که باید انجام شود تهیه کنید.

برگرفته از کتاب هدف - برایان تریسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد