سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

مهلت ارسال گزارشات فصلی خرید و فروش

بخشنامه ‌۸۷۶۰/۲۰۰ مورخ 91/04/27 (دستورالعمل اجرائی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم + مهلت ارسال گزارشات فصلی)


نظر به درخواستهای مکرر مؤدیان محترم برای ارسال اطلاعات معاملات فصلی خود به طریق الکترونیکی، در اجرای دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و به منظور تسهیل در انجام وظایف قانون مؤدیان،‌نرم افزار و راهنمایی اجرایی مربوط به تسلیم و ارسال الکترونیکی صورت معاملات موضوع دستورالعمل مزبور از روز چهارشنبه مورخ 1391/04/28 از طریق بخش “صورت الکترونیکی معاملات”‌در سامانه عملیات الکترونیکی مؤدیان مالیاتی به نشانی www.Tax.gov.ir در دسترس مؤدیان مالیاتی خواهد بود.

.

شایان ذکر است بـا تـوجه به راه انـدازی سـامـانه الکـترونیـکی دریافـت اطلاعـات مـعـامـلات از طریـق الکترونیکی از تاریخ 1391/04/28، مهلت تسلیم و ارسال صورت معاملات سه ماهه اول سال ۱۳۹۱ (فصـل بـهار) ‌برای مؤدیان گـرامـی صـرفـاً به صـورت الکترونـیکی تـا پـایـان مـرداد مـاه سـال جـاری (1391/05/31) تمدید می گردد.

.

شایسته است که مؤدیان محترم با عنایت به تمدید مهلت مزبور، نسبت به تکمیل و ارسال صورت معاملات خود به شرح دستورالعمل مذکور و فرآیند مندرج در سامانه عملیات الکترونیکی سازمان اقدام نمایند.

.

این اطلاعیه به منزله ابلاغ دستورالعمل تکمیلی برای کلیه ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان به عنوان مجری سامانه های عملیات الکترونیکی سازمان محسوب می گردد.

.
علی عسکری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
دوستان توجه نمایند که :

مهلت ارسال اظهارنامه خرید و فروش فصلی سالهای 90 و 91 برای شرکتها به پایان رسیده است

اما اشخاص حقیقی مانند کارشناسان رسمی دادگستری و غیره تا 1393/4/4 فرصت دارند

اگر هم این اظلاعات که مربوط به سالهای قبل است و شاید اشخاص حقیقی مالیات مربوط به این سالها را پرداخت و تسویه نموده باشند را از طریق نرم افزار ارسال ننمایند متاسفانه متاسفانه مشمول جریمه می شوند.

جای تاسف است که سازمان امور مالیاتی دنبال نبش قبر است

یعنی در سال 93 دنبال دریافت اطلاعات خرید و فروش فصلی سنوات 90 و 91 است .سالهادد که قظعا دارائی مالیات آنرا هم اخذ نموده است

موضوع تاسف بار دیگر این است که دارائی فقط پیگیر دریافت این اطلاعات مرده است از کسانی که ممکن است ظی یک سال 10 تا 50 میلیون تومان درآمد داشته اند

و این باعث شده دارائی از دریافت اطلاعات روز از دانه درشتهای اقتصادی باز بماند یعنی کسانی که صدها میلیارد تومان درآمد داشته و اصلا مالیات نمی دهند

مثل دلالان - مثل بسیاری از برج سازان  و شرکتهای خصوصی که با یک تا ده میلیون تومان زیر میزی مشکل مالیاتی اشان را حل می کنند .

واقعا مدیران ارشد مالیاتی و مسئولین باید هوشیارتر از این باشند . کارگر و کارمند و اشخاص حقیقی مشمول بند الف و ب کم و بیش مالیاتشان را پرداخت می کنند . باید دارائی دنبال دانه درشتها باشد و افراد متخصص و متعهد دارائی یا حتی افراد خارج از دارائی را مامور دریافت مالیات از اشخاص با فعالیت زیر زمینی بنماید .

وسلام


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد