سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

روش های مفید برای افزایش میل جنسی

روش های مفید برای افزایش میل جنسی

۷۶ درصد از زوجین معمولا در روابط خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند. در صورتی که میل جنسی شما کاهش یافته یا احساس رضایت ندارید به این ۱۰ توصیه عمل کنید…

۱٫مراقب فشارخون‌تان باشید

۱۵ تا ۷۰ درصد مردانی که دچار فشارخون بالا هستند، روابط جنسی رضایت‌بخشی ندارند. در واقع فشارخون بالا عروق خونی را تخریب می‌کند و سبب سختی و قطورشدن شرایین می‌شود که اصطلاحا به آن سختی شرایین یا تصلب شرایین می‌گویند. در نتیجه خون به راحتی در آلت تناسلی جریان پیدا نمی‌کند و نعوظ صورت نمی‌گیرد. به آقایان توصیه می‌شود به صورت مرتب فشارخون خود را اندازه بگیرند و آن را پایین‌تر از ۵/۸/۱۳ حفظ کنند. بهترین کار برای پایین آوردن فشارخون کاهش مصرف نمک، چربی و قند و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات است. فراموش نکنید استرس هم می‌تواند فشارخون را افزایش دهد.

۲٫چربی‌های دور شکم‌تان را آب کنید

نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ روی ۲۸۶ مرد انجام شد، نشان داد ۷۴ درصد مردانی که مبتلا به نشانگان متابولیک هستند، دچار انزال زودرس می‌شوند. در حقیقت نشانگان متابولیک می‌تواند در کارکرد هورمون‌های جنسی مردانه اختلال ایجاد کند و سبب کاهش مدت نزدیکی و انزال زودهنگام شود. برای پیشگیری از این موضوع، مراقب این ۵ نشانه باشید. ۱٫ اجازه ندهید اندازه دور کمرتان از ۱۰۲ سانتی‌متر بیشتر شود. ۲٫ فشارخون‌تان نباید از ۵/۸/۱۳ بالاتر رود. ۳٫ تری‌گلیسیرید خونتان از ۵/۱ گرم در لیتر بالاتر نرود. ۴٫ HDL یا کلسترول نباید پایین‌تر از ۴/۰ گرم در لیتر باشد. ۵٫ قند ناشتا بالاتر از یک گرم در لیتر نباشد. در صورتی که ۳ تا ۵ مورد از موارد زیر در مورد شما صادق نیست یعنی به نشانگان متابولیک مبتلا هستید.

۳٫رابطه جنسی مرتبی داشته باشید

هر چه رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، ناتوانی جنسی کمتر به سراغ شما می‌آید چون عروق و اعصاب دخیل در انزال قوی‌تر می‌شوند. نتایج تحقیقاتی که در فنلاند روی ۹۸۹ مرد ۵۵ تا ۷۵ ساله انجام شد، نشان داد برقراری کمتر از یک بار رابطه جنسی در هفته احتمال ناتوانی جنسی را ۲ برابر می‌کند. برای پیشگیری از این موضوع، لازم است حتما در هفته یک یا دو بار رابطه داشته باشید.

۴٫مراقب کلسترول خونتان باشید

وقتی میزان چربی خون در مردان بالا می‌رود چربی در دیواره عروق رسوب می‌کند و سبب تنگی و غلظت خون می‌شود. این موضوع خود باعث ایجاد اختلال در نعوظ می‌شود و به دنبال آن اختلالات جنسی و ناتوانی بروز می‌کند. طبق بررسی‌های انجام‌شده از هر ۵۰ مردی که دچار مشکلاتی در نعوظ هستند، ۲۰ نفر دارای چربی خون بالاست. داشتن تغذیه متعادل، عدم مصرف زیاد قند و چربی و به ویژه چربی‌های ترانس و مصرف زیاد میوه و سبزیجات می‌تواند به کاهش چربی خون کمک کند. کاهش وزن و انجام فعالیت بدنی مرتب هم به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

۵٫از پیش‌نیازها نگذرید

برقراری رابطه جنسی بدون پیش‌نیازها که نوازش و برقراری رابطه عاشقانه است نباید تبدیل به عادت شود. زنان از این نوع رابطه‌ها لذت نمی‌برند و این موضوع می‌تواند به مرور زمان زوجین را از هم زده کند و سبب بروز اختلالات در روابط شود.

۶٫مصرف الکل را کنار بگذارید

الکل، سبب ضعیف‌ شدن عروق خونی و اعصاب درگیر در نعوظ می‌شود و ترشح تستوسترون توسط بیضه‌ها را افزایش می‌دهد. مصرف زیاد الکل سبب ناتوانی جنسی می‌شود. بهتر است مصرف آن را کاملا کنار بگذارید تا دچار اختلالات جنسی نشوید.

۷٫مراقب قندخونتان باشید

افزایش قندخون می‌تواند بر رابطه جنسی اثر منفی داشته باشد. افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار تصلب شرایین می‌شوند و در نتیجه نعوظ در آنها به خوبی صورت نمی‌گیرد. از سوی دیگر دیابت در کارکرد اعصاب آلت تناسلی هم اختلال ایجاد کرده و مانع نعوظ می‌شود. کنترل قندخون و انتخاب برنامه غذایی مناسب می‌تواند تا حد زیادی از بالا رفتن قندخون جلوگیری کند.

۸٫آرام باشید

استرس‌های روزانه می‌تواند احتمال ابتلا به ناتوانی‌های جنسی را افزایش دهد. وقتی احساس ترس یا اضطراب می‌کنید قدرت نعوظ کاهش می‌یابد. در صورتی که مردی احساس آرامش نکند این وظیفه همسر است که با نوازش گردن، کمر و پاها به آرامش او کمک کند.

۹٫سیگار را ترک کنید

بررسی‌ها نشان داده است که سیگار کشیدن می‌تواند سبب ناتوانی جنسی شود. در واقع نیکوتین در عروق رسوب می‌کند و تنگ شدن عروق نعوظ را به تاخیر می‌اندازد. کشیدن روزی ۲ سیگار به میزان یک‌سوم جریان خون در بیضه‌ها را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۷ ترک سیگار می‌تواند به سرعت ناتوانی جنسی را بهبود دهد. فراموش نکنید سیگار کشیدن می‌تواند سبب بروز ناراحتی‌های قلبی، افزایش فشارخون، دیابت و چاقی شود.

۱۰٫خانم‌ها به آقایان اعتماد به نفس بدهند

در صورتی که همسر شما به ناتوانی جنسی مبتلا شده با بیان این موضوع که این مساله چندان اهمیتی ندارد و درمان‌پذیر است و اینکه عشق در زندگی مشترک مهم‌ترین موضوع است سعی کنید به او اطمینان خاطر و اعتمادبه‌نفس بدهید تا برای درمان مشکل خود زودتر اقدام کند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ