سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

طراحی یک سیستم حقوق و دستمزد

برای طراحی یک سیستم حقوق و دستمزد خوب و جامع و قانونی بایستی مراحل و اقدامات زیر را دقیقا به انجام برسانید :

1 ـ تعریف و تعیین سال مالی و ماه های محاسبه / برای احتساب حقوق و دستمزد .
2 ـ تعریف و تعیین تعداد پرسنل برای هر ماه و یا هر سال مالی .
3 ـ تعریف و تعیین پرداخت چندین نوع مختلف وام به پرسنل ؛ ساخت دفترچه قسط و باز پرداخت اقساط وام .
4 ـ تعریف جدول مالیاتی موضوع ماده 131 قانون مالیاتهای مستقیم ( قابل تغییر و اصلاح ) در هر زمان دلخواه .
5 ـ تعریف و تعیین آیتم هایی که مالیات پذیر هستند یا نیستند مثل : حق جذب ؛ خواروبار ومسکن ؛ اضافه کاری ؛ عائله مندی و اولاد و….
6 ـ تعریف و تعیین ضرایب اضافه کاری ؛ تعـطیلکاری ؛ شب کاری ؛ حق جذب و ……
7 ـ تعریف و تعیین حداقل و حداکثر ماخذ بیمه ( سقف بیمه ) .
8 ـ تعریف و تعیین آیتم هایی که بیمه پذیر هستند یا نیستند مثل : حق اولاد و ….
9 ـ ورود اطلاعات کارکرد فرد و محاسبات تمام اتوماتیک حقوق و دستمزد پرسنل و ذخیره اطلاعات حقوقی ماهیانه پرسنل برای هر ماه از سال .
10 ـ ثبت مساعده های پرداختی به پرسنل .
11 ـ تعیین و تعریف میزان ایاب و ذهاب و ناهاری ثابت یا متغیر برای هر پرسنل .
12 ـ تعیین حدود دسترسی کاربران مختلف و حراست اطلاعات .
13 ـ امکان دریافت اطلاعات کارکرد ماهیانه ( ورود و خروج پرسنل ) از هر نوع دستگاه کارت ساعت بطوریکه با زدن کارت ساعت هنگام ورود و یا خروج پرسنل تمام محاسبات حقوقی و لیستهای آن بطور اتوماتیک انجام خواهد پذیرفت .
توجه : قبل از link اطلاعات حقوقی ؛ سیستم کارت زنی بایستی در اختیار شما قرارگرفته تا عملیات پیوسته کردن کارت ساعت با سیستم نرم افزاری صورت پذیرد
14 ـ محاسبه و چاپ لیست استاندارد بیمه .
15 ـ محاسبه و چاپ لیست استاندارد مالیات حقوق ( دارایی ) .
16 ـ لیست حقوق جهت ارائه به واحد حسابداری و مدیریت با تمام جزئیات حقوقی .
17 ـ گزارش مانده وام هر پرسنل .
18 ـ معرفی اپراتورها ی مختلف با رمز ورودی جداگانه وتعیین حدود دسترسی هرکاربر .
19 ـ تهیه پشتیبان و back up از اطلاعات بر روی فلاپی دیسک یا هارد دیسک هر روز و یا هر زمان دلخواه و باز گرداندن اطلاعات در زمان بروز مشکل .
20 ـ ثبت پاداشهای سالیانه و یا متفرقه برای هر پرسنل و تعیین آنکه به آن مالیات تعلق بگیرد یا خیر .
21 ـ امکان پیوستن و link با سیستم حسابداری یکپارچه
22 ـ چاپ فیش حقوقی .
23 ـ چاپ حکم حقوقی پرسنل .
24 ـ معرفی مراکز هزینه جهت link و پیوستن به سیستم حسابداری یکپارچه
25 ـ محاسبات اتوماتیک باز خرید خدمت کارکنان ( سنوات ) .
26 ـ محاسبات اتوماتیک مانده مرخصی هریک از پرسنل و مرخصی استفاده شده .
27 ـ گرد کردن مبلغ خالص پرداختی به پرسنل جهت رفع مغایرات خـرد احتمالی .
28 ـ تهیه دیسکت اطلاعات حقوقی پرسنل برای بانک طرف قرارداد جهت پرداخت حقوق از طریق بانک .
29 ـ امکان انتخاب و منظور نمودن برخی از پرسنل انتخابی در لیست بیمه یا دارایی .
30 ـ محاسبات اتوماتیک باز خرید مرخصی هر یک از پرسنل .
31ـ امکان ذخیره سازی محاسبات حقوقی هر ماه و بستن و یا باز کردن آن .
32 – تحت شبکه و امکان تعریف کاربران مختلف با رمزهای ورودی مجزا از یکدیگر .
__________________
تاریخ ارسال: شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:17 ب.ظ | نویسنده: علی | چاپ مطلب 0 نظر
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo